

Okus krvi VII TRUE BLOOD VII.


Ljudi i društvene zajednice
U sedam kraljevstava možemo se susresti s različitim vrstama zajednica koje su organizirane prema teritoriju, kulturološkoj osnovi ili zajedničkim interesima.

Jahač-pobratim je Dothrakijski ratnik koji je svoj život stavio u službu Khala - njegova krv se smatra Khalovom vlastitom krvlju. Tri takva jahača koja prate Daenerys su Aggo, Kovarro i Rakharo.

Trinaestorica su vladajuća elita grada-države Qarth. Većina njegovih članova potječe od Čistorođenih, potomaka drevnih kraljeva Qartha, a ostatak članova čine bogati trgovci i Vješci.

Khalasar je klan ili pleme Dothrakiija. Khalasari mogu biti vrlo mali, ali mogu obuhvaćati i na desetke tisuća jahača, žena i djece. Proširili su se diljem Dothrakijskog mora i često su napadali okolna područja.

Pojam Slobodni gradovi obuhvaća devet moćnih nezavisnih gradova-država koji se nalaze preko Uskog mora na istoku Westerosa. Smješteni su na zapadnoj obali velikog istočnog kontinenta Essosa. Slobodni gradovi trguju sa Sedmim kraljevstava i svaki od njih za sebe je različita i individualna kultura. Među devet Slobodnih gradova spadaju Braavos, Pentos, Norvos, Qohor, Lorath, Tyrosh, MYR, Lys i Volantis.

Braća bez stjegova su odmetnička družina koja u vrijeme Rata pet kraljeva djeluje protiv interesa Lannistera, koji tvrde da se radi o skupini običnih razbojnika. Njihov vođa je knez Beric Dondarrion.

Elitni ratnici-eunusi odgajani i trenirani u Astaporu, jednom od tri glavna grada Zaljeva robova. Neokaljani su poznati po svojim vještinama i disciplini u bitci.

- Kuća Arryn, vladari Doline Arryn iz zamka Orlova gnijezda
- Kuća Baratheon koja drži Željezno prijestolje i također vlada Olujnim krajevima iz Krajoluje
- Kuća Greyjoy, vladari Željeznog otočja iz zamka Pyke
- Kuća Lannister, vladari Zapadnih krajeva iz zamka Bacačeve hridi
- Kuća Martell, vladari Dornea iz zamka Sunčevo koplje
- Kuća Stark, vladari Sjevera iz zamka Oštrozimlje
- Kuća Tully, vladari Riječnih krajeva iz zamka Rijekotoka
- Kuća Tyrell, vladari Ravni iz zamka Visovrta
- Kuća Targaryen, bivša kraljevska kuća, prognana nakon Robertove pobune koja je dovela kuću Baratheon na vlast


- Prvi ljudi, potekli od originalnih ljudskih naseljenika Westerosa koji su došli na kontinent prije dvanaest tisuća godina
- Andali, porijeklom iz masovnih migracija i invazija koje su započele prije šest tisuća godina
- Rhoynari, rasa ljudi s istočnoga kontinenta koji su pobjegli u Dorne tijekom rata s Valyrijom i pomiješali se s tamošnjim andalskim stanovništvom
- Željezni, ljudi miješanog potomstva Prvih ljudi i Andala koji se smatraju drukčijima od ostalih naroda Westerosa
Mitske rase i stvorenja Westerosa
- Šumska djeca, prijateljska rasa koja je bila u savezu s Prvim ljudima. Originalni štovaoci starih bogova šume. Smatra se da su pobijeni ili su izbjegli tijekom andalskih invazija.
- Drugi, rasa ledenih stvorenja s dalekog sjevera. Smatra se da su prije osam tisuća godina ratovali protiv Prvih ljudi i Šumske djece prije nego što su poraženi i protjerani iz Westerosa, nakon čega je podignut Zid da bi se spriječio njihov povratak. Smatra se da su izumrli
- Divovi, visoka čovjekolika bića. Divljaci katkada tvrde da još postoje iza Zida, ali većina ljudi Westerosa smatra da su mit.
- Vargovi, ljudi koji mogu preuzeti kontrolu nad životinjama s kojima su povezani. Ljudi Westerosa smatraju da su mit
- Zmajevi, krilati gmazovi velike starosti i opakosti, sposobni su bljuvati vatru. Originalno su s istoka. Valyrijanci su ih zarobili i koristili ih za rat i prijevoz u stvaranju svog carstva. Većina zmajeva uništena je u Propasti prije četiri stoljeća, ali nekoliko je njih preživjelo i pomoglo Targaryenima u invaziji Westerosa. Posljednji targaryenski zmajevi umrli su prije 150 godina. Postojali su –više od deset lubanja zmajeva još se čuvaju u Crvenoj utvrdi – ali smatra se da su sad izumrli.


Postati vitez jedan je od nekoliko načina na koji obični ljudi mogu dobiti titulu i postići viši društveni položaj među plemstvom. Međutim, takav zadatak obično zahtjeva trošenje mnogo novca na oklop i oružje te je zbog toga nedostupan većini običnih stanovnika.
Vitezovi moraju biti vjerni sljedbenici Vjere sedam bogova. Zbog toga nesljedbenici Vjere poput većine stanovnika Sjevera (koji štuju stare šumske bogove) i Željeznog otočja (koji štuju boga zvanog Utopljeni Bog) ne mogu postati vitezovi.
Vitezovi moraju štovati kodeks ponašanja i časti zvan viteštvo. Taj kodeks nalaže vitezovima da štite slabe i nevine, štite ženu i djecu, da se bore pošteno i časno te da poštuju svoga feudalnoga gospodara. Način na koji će vitez ispunjavati taj kodeks razlikuje se od viteza do viteza.

Noćna straža vojni je red koji drži i čuva Zid, golemu utvrdu koja štiti sjevernu granicu Sedam kraljevina. Predvodi ih glavni zapovjednik Jeor Mormont iz utvrde Crni zamak.

Zid je navodno visok preko 250 metara i napravljen je od leda. Navodno se u izgradnji uz ostala sredstva koristila i magija. Premda se danas smatra da su Drugi mit, sagrađen je prije otprilike osam tisućljeća da bi branio zemlju od njih.
Zid brane i čuvaju prisegnuta braća Noćne straže. Nekoć je to bila časna institucija, ali sad je Straža teško zapostavljena. Sjedište je Straže Crni zamak koji se nalazi podno Zida na sjevernom kraju Kraljevske ceste.

Ne postoji zadani oblik ili duljina trajanja turnira. Skromni turniri traju jedno popodne i sastoje se od nekoliko događaja, dok veći turniri mogu trajati cijeli tjedan i na njima može biti više različitih natjecanja i izazova.
Turnir se može sastojati od jednog ili više navedenih događaja:
- borba kopljem: vitezovi se na konjima zalijeću jedan prema drugom s kopljima s namjerom da zbace protivnika s konja. Vitez koji najdulje ostane na konju je pobjednik.
- borba oružjem: određen broj muškaraca bori se mačevima, buzdovanima i sjekirama. Protivnike se mora srušiti i natjerati na predaju.
- streljaštvo: strijelci se natječu da bi pokazali tko je najprecizniji i najkonzistentniji.
- bacanje sjekire: slično streljaštvu, ali sa sjekirama.
- utrka konja: neoklopljeni vitezovi na konju utrkuju se na kružnoj stazi.
Na turnirima ima i mnogo dodatnih događanja poput lutkarskih predstava, pantomimičara i tako dalje. Na turnirima se konzumira mnogo hrane i pića, a kovači imaju pune ruke posla popravljajući oštećene oklope ili kupujući oklope i oružje poraženih vitezova.
Premda turniri nisu smrtonosni i poduzimaju se neke mjere sigurnosti, slučajne smrti ili ozljede na turnirima nisu neuobičajene.

Gotovo cijelim kontinentom, osim zemalja na krajnjem sjeveru iza Zida, vlada jedan politički entitet pod imenom Sedam kraljevina kojima upravlja kralj Željeznog prijestolja iz grada Kraljeva grudobrana.
Regije Westerosa:
-Sjever: kuća Stark vlada sjeverom iz zamka Oštrozimlja. Prezime kopiladi: Snow.
-Dolina Arryn: kuća Arryn vlada dolinom iz zamka zvanog Orlovo gnijezdo. Prezime kopiladi: Stone.
-Riječni krajevi: njima vlada kuća Tully iz zamka Rijekotoka. Prezime kopiladi: Rivers.
-Zapadni krajevi: njima vlada kuća Lannister iz zamka Bacačeva hrid. Prezime kopiladi: Hills.
-Željezno otočje: njima vlada kuća Greyjoy iz zamka Pyke. Prezime kopiladi: Pyke.
-Krunske zemlje: njima izravno vlada kralj Željeznog prijestolja iz grada Kraljeva grudobrana. Prezime kopiladi: Waters.
-Olujni krajevi: njima vlada kuća Baratheon iz zamka Krajoluja. Prezime kopiladi: Storm.
-Ravan: njome vlada kuća Tyrell iz zamka Visovrta. Prezime kopiladi: Flowers.
-Dorne: njime vlada kuća Martell iz zamka Sunčevo koplje. Prezime kopiladi: Sand.

Divljaci se sastoje od mnogih ratujućih plemena i seljana, od kojih su neki kulturni, a drugi divlji i agresivni. Većinu vremena provode u međusobnoj borbi, osim kad ih ne ujedini Kralj-s-one-strane-Zida.
Stanovnici Westerosa smatraju da Zid postoji da bi zaštitio zemlju od divljaka, ali Noćna straža zna da on postoji da bi štitio zemlju od mitskih Drugih koji su gotovo uništili svijet prije osam tisućljeća.

2014 drama, fantasy |
||

















































